tisdag 18 april 2017

Okej - jag gör ett nytt försök... 👊

 
Okej, jag gör ett nytt försök med bloggen så här några månader senare... 😊
Det nya kapitlet i livet - det fantastiska kapitlet där båda sönerna återigen bor i vår familj - känns viktigt att dokumentera. Och eftersom det kommit vissa önskemål om att jag skulle ta upp bloggandet igen så kan jag ju inte låta bli... 😉

Idag är en stor dag! Idag på morgonen fick jag lämna 3 barn på samma skola!! Förutom bonustjejerna så har jag nu lämnat Lucas på sin nya skola (Ramdalsskolan i Oxelösund), där han börjar i klass 4c. Han gick ju egentligen i 5:an i Uppsala men eftersom han varit borta så mycket från skolan det senaste året så kändes det rätt att låta honom gå om ett år. Han har inte själv protesterat och då känns det ju ännu mer rätt. Det ska bli väldigt spännande att hämta honom idag för att höra hur det gått. Lämningen gick i alla fall helt smärtfritt, även om han naturligtvis var spänd, blyg och nervös. Skolan är förstås informerad om hans ADD och autistiska drag, och just nu känns det väldigt hoppfullt att det kommer fungera bra i nya skolan!

Ramdalsskolan, en gråkall aprilmorgon


När alla 4 barn gått till skolan och J är på jobbet så var det väldigt tomt hemma. Tur nog finns den keligaste och gosigaste av alla hundar hemma. Frida, som är en Bichon Bolognese, vill helst av allt sitta i knät hela tiden. Verkligen hela tiden. Hon rullar ihop sig som en liten boll och kan ligga så i flera timmar om hon får. Så först blev det en promenad med Frida och sen satt hon i knät medan jag satt vid datorn och höll på skriva och ringa runt till BUP, Försäkringskassan, Socialtjänsten, Familjerätten, jobbet, skolan... Det har varit ett halvtidsjobb att få allt på plats. En härligt förkylning på det så vet man att man lever 😵

Gosmonstret Frida💖  och lite frukost/jobb

Vi har ju bakat en del under påsklovet, men tyvärr är alla godsaker uppätna :( Skulle passat bra till kaffet idag annars :)





1 kommentar: