onsdag 24 augusti 2016

Simhoppet i Oxelösund - hoppfullt värre

Nu har simhoppsträningen dragit igång för höstterminen. Jag kunde ju inte vara med i slutet av förra terminen, bland annat på grund av ryggproblemen, så det var superkul att träffa alla!

Det är ju egentligen helt galet... att jag som är höjdrädd och livrädd för att få huvudet under vatten... tar på mig att starta upp simhoppsverksamhet... Men det blev ju jättebra. Tur nog är jag ju inte ensam tränare, utan det är tre till som tagit över nu. En av dem har var med i uttagningen till OS-truppen för Polen i gymnastik (och har dessutom hoppat simhopp). Liiite skönt att det är han som visar hoppen :)

Foto: Darek Mandrela

Vi har nu tre grupper med barn och ungdomar som tränar - nybörjare, mellan och tävling. Japp - vi har tom en tävlingsgrupp (*stolt*). Efter att bara ha varit igång ett år ungefär så har vi redan duktiga barn och ungdomar som åker på tävlingar.

Jag kommer ju inte kunna vara med som tränare nu heller, men jag sköter det administrativa så gott jag kan - hemsidan bland annat www.oss-sim.se


 
Det här med föreningslivet är visst svårt att få ur huvudet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar