lördag 13 augusti 2016

Välkommen höstterminen ☼

Snart hösttermin... Ena bonusdottern börjar förskoleklass här i Oxelösund. Andra i tvåan. Mina söner börjar i 5:an respektive 8:an uppe hos sin pappa i Uppsala. Helt galet stora allihop!!

Själv har jag som vanligt köpt en ny almanacka (jaa en fysisk almanacka i papper). Men lägger också in allt i telefonen och håller också på att försöka få till en väggalmanacka som ska kunna ge en snabb översyn. Det är inte helt enkelt att få ordning på vardagen när det är många inblandade... Mannen jobbar skift, jag jobbar skift, bonusdöttrarnas mamma jobbar skift, killarna kommer till oss varannan helg och på loven. Där har vi ett bra schema som funkar. Sen är det diverse möten på skolorna, tandläkarbesök, läkarbesök både här och i Uppsala...Och för mig tillkommer några politiska nämndmöten och några celiakiföreningsmöten. Kanske jag även kan återuppta viss simhoppsträning nu i höst - om ryggen vill... Så egentligen är det inte så farligt. Det gäller bara att få till den där almanackan som ska kunna ge snabb översyn...




För övrigt ska det väl hända en del i höst. Jag har räknat ut mitt BMI och för att ha ett hälsosamt BMI ska jag gå ner 30 kg... Så det blir ju nåt att bita i :)
Dessutom ska jag göra en anmälan efter min diskbråcksoperation i somras. I alla fall tycker sjukhuset det... Under narkosen klämde de tydligen min tunga, så sen dess har jag gått omkring med en tunga utan känsel på ena halvan, ungefär som när man varit hos tandläkaren och fått bedövning... Har det suttit i så här länge så är det troligtvis permanent sa sköterskan jag pratade med. Så hon rekommenderade starkt att jag skulle anmäla det... Man får alltså helt enkelt vänja sig vid att flytta undan tungan till sidan när man äter så att man inte biter i den :)

Är sjukskriven augusti ut efter operationen. Ska träna upp högerbenet, vars nerver inte riktigt har återhämtat sig efter att ha varit klämda vid diskbråcket. Har fått sk droppfot...haltar lite och är kanske inte helt stadig nog att hjälpa nyopererade patienter på jobbet än :/

Men snart så är det dags för jobb ♥